FLICKOR OCH UTBILDNING

Utbildning är en mänsklig rättighet men trots det är det ett mycket stort behov i många delar av världen.

Enligt UNICEF är det 61 miljoner tonåringar som inte går i skola. Flickor är de som löper den största risk att inte få möjlighet till utbildning

På Vernissagen ”Flickor i Malmö” pratade Julia Wiklander från Girls´Globe om flickors situation och vilka hinder och problem som gör att flickor inte går i skola.

Läs mer – Julias blog inlägg om flickors utbildning i världen…

”I mitt land får jag inte gå i skolan,
men nu får jag. Skolan betyder allt för mig, i skolan skapas min framtid.
Jag hoppas att alla flickor i hela världen
ska få gå i skolan! ”  
Zeinab 15 år

Kommentera

