Citat 2013

Ett år går fort och när man ser tillbaka på 2013 så är det så mycket som hänt. Jag startade den här bloggen för att uppmärksamma våra nya unga som kommer till Sverige. Det började med en vandringsutställning som hette ”Flickor i Malmö” och den har visats på flera platser i Malmö och Lund det gångna året. Det är 6 flickor som berättar om drömmar, skola och framtid.

Jag kommer att fortsätta att skriva om mina egna erfarenheter att arbeta med nyanlända, men även annat som inspirerar mig. Jag kommer också att vidga blicken på behov runt om i världen, såsom t.ex. utbildning för alla. Jag hoppas att den här bloggen skall ge förståelse och inspiration att möta nya unga och tillsammans välkomna dem på bästa sätt. För mig har det betytt väldigt mycket att arbeta med dem och få en större förståelse från vilka sammanhang de kommer från. Många har varit en stor inspiration och de har frimodigt delat sina berättelser. Jag vill tacka alla tjejer som varit med.

image
Här har jag samlat några citat från flickorna i utställningen.

image

image

image

Kommentera

